www.osemka.pl portal aktywnych internautow

Strona:

- Aktualności
- Koncerty
- Sznurki
- Wiolonczela
- ArchiwumX
- Webstory

Społeczność:

- Forum
- Księga gości
- Zloty

Zespół:

- Skład
- Historia
- Goście

Dyskografia:

- Albumy
- Single
- DVD

Teksty:

- Liryki
- Wywiady
- Czaty

Multimedia:

- Galeria
- Tapety
- Nuty
- Teledyski
- Mp3

Redakcja:

- Kontakt
- O nas

Poleca nas:
poleca Codzienna Gazeta Muzyczna


<<-- inne wywiady
Mikko


Pierwsza część rosyjskiego wywiadu z Mikko. Można ją uznać jako zwiastun całości.

Od jak dawna grasz z Apocalypticą?
Jesteśmy razem od dwóch i pół roku, ale głównie grupa koncentruje się na wiolonczelach i to ten instrument będzie przez nich zawsze faworyzowany. Perkusja była tylko dodatkiem.

Jak zaczęła się twoja przygoda z perkusją?
Właściwie to zacząłem do nauki gry na skrzypcach w wieku lat 4, jednak po następnych czterech wiosnach to rzuciłem. Było zbyt mało zrywne, a poza tym skrzypce to dość kobiecy instrument. Ja potrzebowałem czegoś co pozwoli wyzwolić moją wewnętrzną energię. Wpłynęła na to pewnie muzyka której słuchali moi rodzice: Procul Harum oraz Creedence Clearwater Revival. Jako nastolatek, trafiłem więc do Jazz and Pop Academy w Helsinkach. Tam przstudiowałem siedem lat, grając wszystko - od jazzu po klasykę. Fascynowałem się Jimem Keltnerem, Jonem Bonhamem, Keith Moonem, Ringo Starrem wielkimi starymi perkusistami jak również metalowymi drummerami. W śród nich był też Dave Lombardo, nagrał on zresztą jedną ścieżkę do najnowszego albumu Apocalypticy. Było mi bardzo przyglądać się jego grze. Perkusista Slipknota też jest w sumie niezły. Miałem okazję zobaczyc jego grę na Ginger Fish Mansona - tiki pałeczkowe pierwsza klasa.

Jaka jest różnica pomiędzy komponowaniem do utworów z wokalem, a toolsów.
Żadnej. Komponuję ostatnio wiele w stylu elektronicznej muzyki tranace, tam z zasady nie ma tekstu. Ale jakieś specjalnej różnicy po między komponowaniem do piosenek, lub stricte muzycznych utworów nie odczuwam.

Jak wygląda twój wpływ jako perkusisty, na kompozycje zespołu?
W przypadku, gdy dostaję kompozycję, która nie zawiera w sobie żadnej linii perkusyjnej, porostu zabieram ją do domu i coś dokładam od siebie. Potem wszyscy razem nad tym siadamy i dyskutujemy, do momentu osiągnięcia kompromisu. Nowe piosenki, które przynosi Eicca, na przykład, były już zaaranżowane z perkusją, mogłem więc po prostu usiąść i zacząć je grać zupełnie z miejsca. Jednak z zasady "kombinujemy" i rozważamy różne warianty jednego utworu, dopóki nie dojdziemy do tzw. "sedna sprawy". Na przykład gram bez podwójnego podbicia lub próbuję wykrzesać możliwie najszybszy rytm. Porostu rozważam, wszystkie możliwe style, zagrania tego jednego kawałka. Do tego staram się grać inaczej niż inni ciężcy-perkusiści.

Ciężko jest być członkiem grupy, która bardzo długo funkcjonowała zanim się w niej pojawiłeś?
Znałem chłopaków 10 lat i widziałem ich zawsze jako czysty wiolonczelowy zespół. O czym przekonałem się na własnej skórze, kiedy wystąpiłem z nimi na scenie po raz pierwszy. Publiczność chciała się mnie wtedy pozbyć krzycząc: "Chemy widzieć tylko wiolonczelistów!". Ale z czasem się to uspokoiło, fani wyrobili sobie szerszy pogląd na tę sprawę i zostałem przez nich zaakceptowany jako pełnoprawny członek zespołu. Niemniej jednak, nie jestem w stałym składzie zespołu. Gram tylko na występach i jestem wymieniony z nazwiska w krążkowych książeczkach. Obraz Apocalypticy jako zespołu wiolonczelowego nie może przecież upaść. Dlatego, na przykład, nigdy nie jestem na plakatach promujących koncerty, czy coś w tym stylu. Tam zawsze tylko trzech wiolonczelistów. Ja jestem bardziej w muzyką niż wizerunkiem. W Niemczech dajmy na to, Apocalyptica podbija serca większej ilości fanów niż osiem lat temu bez perkusisty.

Jak wyglądają wasze koncertowe próby?
Jesteśmy już prawie rok w trakcie trasy koncertowej. Do lutego daliśmy około 90 koncertów. Nie potrzebujemy się więc już specjalnie przygotowywać do grania na żywo. Najczęściej jest to sprawdzanie sprzętu, tuż przed występem. Generalnie trenujemy zgranie zawsze i tylko przed trasą koncertową, wtedy to opracowujemy materiał, nowe piosenki itp. Na początku roku, przed wyruszeniem w trasę zabunkrowaliśmy u Eiccy poza miastem. Wynajęliśmy garaż jego sąsiadów i tam wraz całym sprzętem (perkusja i wiolonczele) odbywały się koncertowe próby.

CDN.

Subskrypcja:

Jeżeli chcesz posiadać bieżące informacje o nowościach na stronie, podaj nam swój emial:

Zespoły członków:

 - Hevein

SPECIAL:

 - FanListing
 - ApoSuomiWorld
 - Scarlett

SONDA:

Nasz button:


najlepsza polska strona o zespole Apocalyptica



Serwer:ÓSEMKA.PL



Webmastering: MackaN :: Nim coś skopiujesz, spytaj o zgodę :: Jeżeli coś nie działa napisz do webmastera
strona została założona w listopadzie 2004 :: aktualna szata graficzna powstała w maju 2005 :: wszelkie prawa zastrzeżone (c)